onsdag 14 november 2018

Fruktpåsar

Hej :) Det ligger ju i tiden att tänka på våran miljö och jag har sett dessa virkade fruktpåsar överallt på nätet. Därför ville jag testa att göra egna. Jag ville använda ett så lätt material som möjligt eftersom att man väger påsen tillsammans med frukten. En plastpåse väger ca 4 gram som finns i fruktdisken. Mina virkade fruktpåsar väger 9 gram. Så lite mera än en plastpåse men det kan jag stå ut med. 


Jag ville ha ett starkt och tåligt men lätt garn och jag kom då på att jag kan återanvända mina gamla trådgardiner. Jag delade trådarna på mina gardiner och virkade på frihand denna fruktpåse. Det var lite pillrigt minsann innan jag kom på hur jag skulle göra. Men resultatet blev bra. Än så länge har jag en grön, en brun och en ljusblå fruktpåse. Fler lär det bli och de är roliga att använda i affären. Jag gillar att använda de saker jag gjort själv. 

 

Här är min älskade hjälpreda Vincent som gillade trådarna såklart. Han har tråkigt nog fått somna in 2017. En mycket saknad ullboll. 

Kram Anneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...