lördag 20 februari 2010

Hur Jag Gör Ljus!


Hallå där :) Jag får ofta frågan hur jag gör mina ljus så jag brukar förklara att det är väldigt enkelt. När jag var liten brukade jag göra ljus tillsammans med mamma och då använde vi gamla coca cola burkar som vi klippte av och gjorde ljus i.

Numera har jag införskaffat mycket lättare verktyg som man kan använda och det är fortfarande lika avslappnande och roligt att göra ljus som då när jag var liten.


Man kan börja med att köpa in lite ljusmassa eller använda gamla ljusstumpar som jag själv använder mest. Sen har jag lite färgpigment i olika färger. Candle Deco är en färg som du kan dekorera dina ljus med, här har jag vit och guldfärg. Nålarna är väldigt bra att knyta fast ljusveken i som du sedan lägger över ljusformen.



Det absolut bästa du kan ha när du gör ljus är denna aluminium behållaren som du smälter ner ljusmassan i ett vattenbad. Behållaren blir inte så varm så man behöver inte vara lika rädd att bränna sig, men handtaget i plast som ligger längst ner på fotot är suveränt bra att ha och går lätt att fästa på behållaren.

Sen finns det en mängd olika ljusformar man kan köpa in, jag har sett de mest fantastiska ljus i många av mina inspirations ljus böcker, allt från djur till blommor och mat.

Lycka till med ditt ljusmakeri :) Varma Hälsningar Anneli




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...