tisdag 9 mars 2010

50-års grattis kort !


Det här kortet blev till min morbror som fyllde 50. Vi var på trevligt kalas och träffades hela släkten :) Till bas valde jag här ett randigt papper med toner av rött, orange, grönt och guld.

Sen tog jag ett beige papper och klippte 3 rutor som jag kantade med mörkbrun chalk. Blommorna blev i lite rödbruna toner, guld, beige och bruna. För att lyfta fram det gröna i pappret valde jag ett grönt band som dekoration. Jag tog även 3 smala gula band för att få lite vårtoner.

Eftersom kortet skulle innehålla en hel del pengar så gjorde jag en öppen ficka i mitten av kortet så pengana kunde bli likt en krans i mitten av kortet. Bas insidan av kortet har jag sprayat med guldfärg. Mvh Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...