måndag 9 januari 2017

Kort av en pappersrulle!


Hej hej :) Jag har sett flera som har gjort både mini album och kort från en toalett pappersrulle. Jag har själv gjort olika kort från en rulle tidigare. Här har jag hittat en rolig tutorial från Anne Rostad där hon gjort detta fina kort. Det här är alltså inte min design. Men tack för denna roliga tutorial. Jag måste göra många fler av detta kort. Det skulle nog bli mycket fina julkort också tror jag. 


I mitten av kortet har jag gjort en ficka i svart cardstock med plats för en liten tag. Du kan även skriva en hälsning på både tag och kort. 




Fjärilen och blomkrukan har jag klippt ut från det mönstrade pappret. 



Det jag verkligen gillar med det här kortet är att det kan stå upp tack vare fliken som finns på baksidan av kortet. Du kan dessutom vika in fliken när du ska ge bort kortet. Fliken kommer fram när du drar isär kortet. Oj vilken fiffig design. 



 Material jag använt mig av: 
 - Tutorial från https://www.youtube.com/watch?v=FzMvoG7eSM4
- Mönstrat papper från Prima Something Blue paper pad
- Satin band guld/beige
- Kant stans från Martha Stewart
- Pappers rosor (köpta denna gång faktiskt, ej hemgjorda :)
- Distress Ink Walnut Stain
- En toalett pappersrulle
- Cardstock svart, brunt och vitt
- Grattis text från klistermärke, köpt på Akademiska Bokhandeln
- Stickles Diamond
- Blad stans vet jag inte var ifrån den är, jag fick några lösa blad från en kompis 

Kram Anneli  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...