måndag 16 januari 2017

Litet Princess Mini Album!

 

Hej hej :) Jag ville denna gång göra ett mini album som är vackert och gulligt och litet, allt på samma gång. Men det bästa av allt, var mitt mål att göra ett album som går rätt fort att göra. Alltså ett mini album som inte tar tre veckor av hårt arbete att göra. Det är så klart kul det också men variation förnöjer. 

Detta söta album är bara 4 1/4 x 3 1/5 inch stort och innehåller fem sidor. Jag har använt pappers kollektionen från Prima som heter Prinsess. Den har vackra pastell liknande papper i mjuka toner. 


YouTube video av mitt mini album.


 Stängningen av mini albumet är en brad och ett fint satin band. De små mini rosorna har jag gjort av överblivet papper. 





Här nedan för ser du baksidan av albumet som jag hållit ganska enkelt och klistrat dit en bild med två fjärilar från pappret. 



Insidan av mini albumet har jag gjort väldigt enkelt för att tanken med detta album är att man ska fylla det med sina fotografier och låta fokuset ligga på dem. Ovantill på varje sida finns en ficka med antingen en enkel tag eller en dubbel tag som du kan ta ut. 







Material jag använt mig av:

- Min egen fantasi :)
- Mönstrat papper från Prima The Princess Kollektionen
- Cardstock vit Bazzil
- Chipboard ark
- Vit akrylat färg
Distress Ink Pumic Stone
- Kant stans från Martha Stewart
- Hörn dies från Ek Success storlek 1,5
- Embossing dies från Cricut Cuttlebug
- Brad
- Charms
- Satin band
- Pappersblommor
- Inka Gold Silver

Kram Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...