tisdag 17 januari 2017

Mini Album - Sött i rosa shabby shic!


Hejsan :) Nu har detta mini album äntligen blivit klart, för cardstock mallen till detta album har legat undanstoppat i en låda i ungefär tre år. Jag har hela tiden vetat vilken papper kollektion som skulle användas till detta mini album. Men som många andra projekt är det verkligen lätt att börja på någonting och sedan lägga det åt sidan för att börja med någonting nytt. 

Jag har fått höra att om man är perfektionist och osäker på om man kommer bli nöjd med sitt projekt, har man större tendens att inte göra klart sitt projekt för rädsla och osäkerhet om att man inte blir nöjd med slut resultatet. Det kan nog ligga någonting i detta för mig. Därför tar jag tag i det nu. 

Jag har blivit mycket bättre på detta nu och försöker nu istället göra klart en massa påbörjade projekt, vilket är en hel del som kommer dyka upp här framöver. 

Jag blev otroligt nöjd med detta mini album (om man får säga så) men jag tycker det blev ett sådant gulligt album, precis som jag ville ha det. Mycket rosa, vitt och guld och milda ljusa toner genom hela albumet. 


Här kan du titta på en YouTube video av albumet. 


Jag har använt mig av den otroligt fina designen - Vintage Spring Basics och Vintage Summer Basics från Maja Design. Pappersblocken är båda två 6 x 6 inch. Själva cardstock basen har jag följt en tutorial men jag har lagt till lite grann och gjort några ändringar för att få min egna personliga stil på albumet. Jag lägger till en länk till tutorialen längst ner på inlägget. 

Mini albumet är 6 3/4 x 5 inch och det är ganska tjockt på hela 3 1/2 inch. 

 

En del av siden banden har jag sytt en tråd på mitten av bandet och dragit ihop det för att få en räfflig effekt på siden bandet. 

  



Mini rosorna har jag gjort själv men de vita blommorna är köpta. Det är först nu jag har kommit på hur jag ska kunna göra dessa fina vita blommor själv. Jag ska testa om min teori fungerar om jag lyckas får jag meddela senare. 


Jag gillar verkligen denna blad dies från Marianne Design, den är vacker och fin i många olika färger. 



Här ser du insidan på omslaget där jag gjort en ficka med pappers remsor där du kan sätta in olika minnessaker eller Tags. Som vanligt har jag MASSOR med Tags i detta album. Jag bara älskar dem. 


 Omslagets insida.


 och 1:a sidan.




1:a sidan går att öppna till höger och då får du se detta uppslag. 


 


Här är baksidan på 1:a sidan och första sidan på 2:a. Hela den 2:a sidan har jag lagt till och gjort själv, så den finns därför inte med på tutorial om du vill göra detta album. 



 

2:a sidan går att öppna till vänster och då ser du bilden här ovanför och helt öppnad på bilden här nedan för. 



Baksidan av 2:a sidan och första sidan på 3:e.


Här till vänster ser du baksidan på 3:e sidan som går att öppna till vänster. Till höger är 4:e sidan som är spegelvänd och öppnas till höger. 


  

Här kan du se den öppnade 3:e sidans baksida, den har även en flärp som öppnas uppåt som du ser på bilden här nedanför. 



Här ovanför ser du den 4:e sidan som vi öppnat till höger. Även den har en flärp som öppnas uppåt som du kan se på bilden här nedanför. 


På bilden nedan för ser du hela 3:e och 4:e sidan öppen. 



Här ovanför till vänster ser du 4:e sidans baksidan som har en flärp sidan du fäller nedåt. Till höger ser du den 5:e sidans framsida som även den har en flärp sida du fäller nedåt. 



 

Här på bilden ovanför ser du båda flärp sidorna nerfällda. Dessa sidor gjorde jag i mjuka blåa toner. 





  

Baksidan på 5:e sidan har en flärp sida som är öppen till höger som du kan se på bilden här ovanför. Här har jag gjort sidorna i mjuka gröna och varma bruna toner. 



  


Framsidan på 6:e sidan har även den en flärp sidan som går att öppna både till vänster och sedan ytterligare en till höger. 


Här ovanför ser du den öppnade 6:e sidan i blåa toner. 

  

Och då har vi kommit till slutet av detta mini album och här ser du baksidan på 6:e sidan och omslaget. Där jag gjorde en till likadan ficka som på omslaget i början av albumet, med remsor. Jag hade otroligt roligt att göra detta album och jag hoppas du tyckte om att titta på det. 



 Material jag använt mig av: 

- Tutorial från Anne (stort tack för dina fantastiska tutorials)
 https://www.youtube.com/watch?v=k7caQTLF6UA
- Cardstock vit Bazzil
- Mönstrat papper Vintage Spring Basics och Vintage Summer Basics paper pads 6 x 6 från Maja Design 
- 1 Mönstrat papper med fjärilar från samma kollektion 12 x 12 
- Vintage photos från Pion Design
- Dekor nålar från Inkido
- Satinband guld
- Kantstans från Martha Stewart
- Blad stans från Marianne Design
- Brads
- Charms
- Halvpärlor
- Tag sheet från Reprint

Sköt om dig // Kram Anneli 

3 kommentarer:

  1. Så fint och bra gjort, har gjort en del album själv och det tar tid men är så kul att göra.

    SvaraRadera
  2. Så fint och bra gjort, har gjort en del album själv och det tar tid men är så kul att göra.

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart album. Och vilket jobb du lagt ned!! Wow!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...