måndag 19 november 2018

Anteckningsbok 3 x 6 1/2 inch

Hej :) I många år har jag haft en liten anteckningsbok liggandes i skrivbordslådan och har haft i bakhuvudet att jag skulle vilja göra mina egna anteckningsblock. Men som så mycket annat har jag väldigt många idéer på vad man vill göra för någonting, därför har det inte blivit av förrän nu. 


Nu har jag börjat göra mina egna anteckningsblock och det är riktigt roligt. Jag håller mig än så länge till tre olika storlekar och här nedanför ser ni storleken 3 1/8 bred och 6 1/2 inch hög. 

Omslaget är gjort av tjockare kartongpapper i 5-6 lager som jag klätt in med mönstrat papper från Prima Marketing från kollektionen Princess. Man gör lite samma stil som när man skulle slå in sina böcker i papper under skoltiden. 


Inuti har jag klippt till och gjort ett eget anteckningsblock av klippt vanligt vitt A4 papper. som är 1/2 inch tjockt och 3 x 6 inch stort. Det som är bra med dessa block som jag gjort själv är att när de tar slut kan jag enkelt klistra in ett nytt. 

Jag kommer att visa under fliken Tutorials mer ingående hur jag har gjort detta anteckningsblock. 





Här är likadana anteckningsblock som ovan med lite andra dekorationer i grönt och gammaldags rosa. Det går att variera sig i det oändliga.


Materialet jag använt mig av: 
- Kartong papper som jag klippt och använt till omslaget
- Vitt och brun tapet
- Distress Ink Walnut Stain
- Pappersblommor
- Inka Gold Granit
- Mönstrat papper från Prima Marketing Princess 2014
- Egna blommor gjorda med Ek Success Retro 2,5 cm stans och kaffefilter
- Vintage bild
- Rhinestones
- Hörn charm från PY Hobby tror jag
- Blad stans från Punch Bunch
- Sidenband
- Vitt A4 papper till det egna anteckningsblocket

Kram Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...