onsdag 14 november 2018

Julkort 2018

Ja då var det dags att börja med årets julkort 2018. Det var nog en sex år sedan jag gjorde några kort alls men det är roligt att vara igång igen. Denna gång fick jag inspiration av en stor Tag som jag såg liggandes hemma och detta blev resultatet. 


Korten kan stå själv och man kan vicka upp fronten och skriva sin julhälsning på insidan. Korten är ca 24 cm höga och 10 cm breda. 








Här är två liknande kort med tomtar, bara blommorna är lite olika.






 










 


Material jag använt:

- Vit Cardstock från Bazzil
- Mönstrat papper från Panduro Paper Pad från 2012 tror jag och lite spillbitar
- Egen mall
- Blommor har jag gjort av kaffefilter och färgat i alkryfärg
- Retro blomstans 2,5 cm
- Bladstans från Marianne Design 
- Ståltråd
- Wellpapp som jag klippt ut en stjärna och målat med vit akrylfärg
- God Jul stans från Rox Stamps
- Distress Ink Walnut Stain
- Vit spets gardin som jag klipper bitar från
- Vintage bilder "Mormors Vind" från Pion Design 
- Sidenband från bland annat Kristinas Scrapbooking
- Metall charms från PY Hobby
- Perfect Pearl Brun
- Rhinestone silver
- Snöflinga stans från Martha Stewart

Ha så roligt med ditt skapande. 
Kram Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...