onsdag 14 november 2018

Card-In-A-Box kort


Hejsan :) Dessa Card-in-a-box kort är roliga och enkla att göra och de går att variera i det oändliga med olika mått om du vill ha mera avlånga kort eller så kan du välja att bara klippa ner två kanter istället för tre så får du ett hörnkort osv. Färger i mönstrat papper och dekorationer kan också varieras med bara din fantasi som stopp. 


Detta är alltså ett Pop-Up kort som kan stå själv. Denna gång blev det i vitt, bruna och guldiga färger. 



Från sidan


Jag vill alltid kunna skriva en hälsning någonstans på mina kort så därför har jag gjort en ficka bakom kortet med en Tag som du kan ta lös och skriva på. 


Blom.morna är pappersblommor jag stansat ut och målat med snöfärg och Gesso för att få lite struktur på blommorna. När de torkat målade jag med Inga Gold fäger ovanpå för en fin guldig ton.



En tutorial kommer med detta kort under fliken Tutorials


Det jag gillar bäst med dessa kort är att du kan klämma ihop dem så att de blir platta. Just därför går de så bra att skicka med vanlig post då det inte är någonting som kan gå sönder. Perfekt!



Material jag använt mig av: 
- Template från Pinterest. Du kan söka på Card in a box
- Vit och brun (ett papper vardera) Cardstock från Bazzil
-Mönstrat papper från Maja Design
- Sidenband i guld
- Pappersblommor från Youdoo
- Snöfärg och Gesso till blommor
- Swirl stans från Tim Holtz
-Inka Gold färger till blommorna
- Distress Ink Walnut Stain
- Perfect Pearl Beige
- Blomma Rhinestone bruna från Panduro
- Fjäril stans från Martha Stewart
 Blom stans från Tim Holtz

Skicka gärna en bild i kommentaren på hur du har dekorerat ditt kort. Det är alltid roligt att se
Kram från mig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...