onsdag 11 december 2019

Jul Kottar


Hej Hej :) Jag tycker det är fint med riktigt stora kottar så jag passade på att plocka mig några när jag fick tillfälle i höstas. Jag fick då denna ide på vad jag kunde göra med dom. 

Längst ut på taggarna är de målade med ett tjockt lager med vit akrylfärg. De är sedan direkt doppade i vit riven ljusmassa för att det ska se ut som snö längst ut. Tack till Åsa för det tipset! Längst ut på varje tagg ligger en målad mungböna i antingen silver eller guld. 

Det kommer en tutorial på hur jag gjort dessa jul kottar snart.

 
 
Jag gjorde en kruka av pappmuggar som jag fyllde lite gips som jag hemma. Krukan klädde jag med ett luftigt tyg. Jag målade några pinnar vita och klippte ut flera stjärnor i vit cardstock och limmade ihop flera lager stjärnor för att få dem ganska tjocka och stabila. 


Material jag använt mig av: 
- Stora kottar
- Pappmuggar
- Limpistol
- Vit Cardstock
- Guld, Vit och Silver akrylfärg
- Luftigt beige/grått tyg
- Vitt tyg
- Grenar utifrån ca 0,8 cm tjocka
- Riven ljusmassa (offrat ett gammalt rivjärn)
- Mungbönor

Ha så roligt med ditt skapande!

Kram Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...