onsdag 11 december 2019

Julgranar


Halloj :) Dessa granar har jag gjort av olika material jag hade hemma och jag gillar dom lika mycket varje gång jag ser dom. Jag hade tänkt göra ett hjärta längst fram på varje kruka i lera, men den hade torkat så det blev inte så. 

Själva granen har jag virkat på frihand. Pinnarna är plockade utomhus från lite höst röjning ute. Apelsinerna har jag skivat och torkat. I krukan har jag även lite drivved och plockade kottar.  Krukan och foten till granarna har jag gjort av papp och tapet. Granarna är mellan 30 - 55 cm höga.

Jag kommer att göra en tutorial hur jag gjort dessa granar. 


Material jag använt mig av: 
- Garn till granarna, virkat med virknål 4
- Beige garn till rosett
- Torkade apelsin skivor
- RX Lim
- Pappkartong
- Vit stark tapet
- Pinnar, kottar, drivved från utomhus

Kram Anneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...