fredag 16 december 2016

Altrad Bok i svart och vitt!

 

Hej hej på er :) Den här altrade boken gjorde jag när vi hade en besöksdag på biblioteket i stan, där vår scrapbooking förening var inbjuden. Det var en mycket trevlig dag i temat med "vad man kan göra med böcker och papper"

Jag måste erkänna att innan jag började hade jag svårt för att börja skära sönder en bok, kan man göra det? tänkte jag. Men jag kom över den tanken och började karva. Själva boken är 6 x 8 1/4 inch. 


Här kan du titta på en YouTube video av boken.


Framsidan blev såhär. Till vänster har jag gjort en blomma som jag har byggt upp i flera lager med hjälp av sidor från boken som jag skar ut och limmade fast på svart cardstock. Till höger på boken har jag gjort ett Shaker Card och fyllt det med glitter och några charms. 


Kanterna på bokens sidor har jag chalkat med Distress Ink Black för att boken ska se gammal ut. 




Det var verkligen roligt att göra denna bok ask och du borde pröva göra en egen. Jag ska definitivt göra fler och i många olika färger. Det går att variera i det oändliga. 




Bakom Shaker Kortet har jag gjort en ficka som håller en Tag där man kan skriva kanske ett hemligt meddelande för Tagen syns inte. Tanken var att den skulle vara dold som en kul överraskning. 


Här har jag embossat svart cardstock för att täcka bok bindningen. 


När du öppnar locket på boken har jag skurit ut en stor del av boken för att göra en fin ask. Den har jag även klätt med lite fler blommor och blad. 


Här på kanten har jag klippt ut fler bilder från boken och limmat fast. Några duvor och en flicka som plockar blommor. Kanten till asken har jag gjort 1 inch bred på alla sidor.




Här på höger sida ser du en liten flik. Den kan du dra ut och får då ut en stor photomat som du kan antingen skriva något på eller varför inte sätta dit ett vackert fotografi. 



Den här lilla fickan är en bild som jag klippt ut från boken. Jag valde enkom en sagobok som hade fina bilder. 


Om du lyfter ur Tagsen jag har gjort ur fickan ser du dem här i närbild. Det är också bilder jag klippt ut från boken. 


Och till sist baksidan. 


Material jag använt mig av:
- En bok
- Cardstock Svart och Vit Bazzil från Kristinas Skrapbooking butik
- Mönstrat papper från Maja Design Crea Diem - Känn dig själv
- Distress Ink Black
- Kant stans från Martha Stewart
- Spets från butiken Scrap Ataljen
- Hörn die från Cherry Lynn Design
- Halvpärlor vita
- Rhinestoners vita
- Metal blommor
- Charms
- Glaspärlor grå, svart och vita
- Clip Art text

Kram Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...