lördag 10 december 2016

Kalender för hela året!


Hej hej :) Jag har här gjort en kalender som är fin att ha ståendes framme året runt. Jag har gjort mallen till den här kalendern själv men inspirationen har jag fått från Tara´s Craft Studio - hon är otroligt duktig inom scrapbooking världen. Det var något år sedan jag gjorde den här faktiskt men jag har helt enkelt inte lagt ut bilderna förrän nu. Men bättre sent än aldrig. 


Själva boxen mäter 5 1/4 inch och är 4 inch hög plus kalenderkortet. Runt om boxen finns tolv fickor där du kan sticka in alla kalenderkorten. Det är tre fickor på varje sida. 


Blommorna har jag gjort med en Retro stans i 2,5 och 1,5 cm i storlek, stansen kommer från EK Success. Jag har en tutorial på hur jag gör blommorna under ettiketten Blommor. Nycklarna du ser kommer faktiskt från en gammal dagbok jag hade när jag var liten. Man kan hitta scrapbooking i allting :) 




För att hålla kalenderkortet på plats har jag gjort ett stativ i cardstock. 


Några foton på kalanderkorten. Kantstansen tycker jag är så fin, tyvärr har den gått sönder och jag har ingen ny. Det utstansade alfabetet är en die som heter Banana Split. Jag har gjort två olika kort som jag markerat den ena med en brun Pearl Maker och den andra silver Pearl Maker. Själva kalendern kan man byta ut nästa år så man kan fortsätta att ha den framme under så många år man vill. 



Det syns lite dåligt på fotot men jag har även använt Stickles - Diamond runt alla kalenderkorten. Jag blev riktigt nöjd med detta alster och kommer använda den många år. Så småningom är tanken att jag ska göra flera olika boxar. Man kan göra en med dina favorit recept, fotografier eller Baby tema, husdjur eller liknande. 


Material jag använt: 
- Vita cardstock
- Brunt cardstock
- Mönstrat papper från Pion Design
- Ek Success Retro blomma stans 2,5 och 1,5 cm
- Stickles Diamond
- Charms
- Pappersblommor
- Pearl Maker brun och silver
- Vita halvpärlor
- Kant stans
- Grått satinband

Kram Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...