torsdag 22 december 2016

En sparbössa av ett Pringels rör!


Hej på er :) När man gör mycket scrapbooking kan det vara bra att ha en separat kassa till de saker du önskar dig eller kanske vill spara till. Därför gjorde jag här en sparbössa av ett gammalt pringels rör. Det fick bli nina favorit färger i isblå och turkosa toner, blandat med vitt och pärlemor. 


Här kan du se en YouTube video av sparbössan.


Jag har använt mig av en teknik där man först dekorerar röret med det man vill som ska ge struktur. Som till exempel chip board bokstäver, wellpapp, pärlor, tyg m.m. Sedan täcker du allting med aluminium tejp och gnuggar sedan försiktigt fram det som är under. På så sätt blir hela röret täckt med ett lager av aluminium tejp. Sedan målar du med de färger, eller mister som du vill, för att sedan dekorera. 

På min sparbössa står det "Scrappa Slanten".













Material jag använt mig av: 

- Ett Pringels rör
- Aluminium tejp
- Wellpapp
- Chipboard bokstäver
- Pärlor
- Dekorations stenar i glas, till dekor
- Retro blomma stans från Ek Success i storlek 1,5 och 2,5 cm
- Kaffefilter till mina rosor
- Blad stans från Martha Stewart
- Pappersblommor
- Inka Gold
- Akrylat färg
- Satinband pärlemor
- En kedja i svart
- Metall blommor

Kram Anneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...