onsdag 19 februari 2014

En stor hjärta ask med ett mini album !


Hej. Wow var faktiskt första ordet jag sa när jag såg en sån här hjärt ask för första gången. Jag surfade runt på You Tube och snubblade över en video där det visades en sådan här ask. Såklart tänkte jag att jag måste pröva göra min egen variant. Och den här blev den första asken jag gjorde. 

Dock att göra asken såg inte alls svårt ut tänkte jag, men det visade sig vara rätt krångligt att ett hjärta som passade bra. För jag vill gärna ha ett litet gulligare rundare hjärta. Men för att man ska kunna göra en sån här ask krävs ett hjärta med spikraka kanter för att det ska passa ihop. 




Men efter lite trixande så blev resultatet såhär. Mallen jag gjort till den här asken mäter rätt stor ask 20x24 cm stor och 5,5 cm hög. 



Jag var ute efter en lite gammeldags stil så jag tog Inka-Gold Graphit i kanterna på blommorna. Så gjorde jag några metall blad av vanlig ståltråd och trädde på några små genomskinliga pärlor. 



Den här otroligt söta stämpeln av Ekorren och sin älskade nöt, gör mig alltid så glad. Därför passade det på att göra en text med "Kärlek vid första ögonkastet". Fjärilen här nedanför har jag även den kladdat färg från 

Inka-Gold. 





När man då knyter upp det bruna sidenbandet och öppnar upp ja ett litet mini-album blir det väl som, då ser det ut såhär. Det är lite svårt att förklara men jag har tagit två stora hjärtan som jag vikt ihop så att dom bildar ett hjärta, och när man vecklar upp dem blir det då såhär. 



Jag tycker det alltid är svårt att veta vad man ska skriva i sina dekorationer, och hur mycket man ska skriva. Men vare sig jag gör ett alter eller kort, vill jag att man ska kunna skriva sin egen hälsning. Det är lite svårt skriva på detta hjärta som vecklar ut sig. 


Så därför gjorde jag en Tag i vitt i en ficka som man kan ta lös och skriva på. Det blir lite lättare. 


Sidan av asken ser ut såhär. 

Man kan alltså lyfta av locket hjärtat som är vikt och då ser hjärtat ut som här nedanför. 




Där har jag gjort en större ask som mäter 11,5 bred och 5 cm hög. Inuti den finns fyra mindre askar som mäter 5,5 cm. 




Små askarna har tunnel lock och är så söta att fylla med det man vill ge bort till någon. 



Snäckan här nere har jag till och med plockat själv i Bulgarien på semester, så man kan ALLTID hitta saker till sin scrapbooking var man än är :) 




Material jag använt mig av:

- Inspiration från youtube men jag har gjort egen mall, efter många försök att få till rätt hjärta jag ville ha :) 
- Cardstock i vitt och brunt
- Mönstrat papper från ett block jag köpte med lösa ark, kommer inte ihåg var
- Metalltråd att göra metall löv
- Små genomskinliga pärlor till metall löven från Panduro
- Pappersblommor
- Snäckor köpt från butik i stan
- Swirl dies från Tim Holtz
- Kaffefilter till mina rosor
- Retro blomma stans från Ek Success i sorlek 1,5 och 2,5 cm
- Inka Gold Granit
- Blad stans från Ek Success
- Satinband
- Text från Office Word
- Klocka stämpel
- Ekorre bild från internet
- Kant stans från Martha Stewart

Kram Anneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...