söndag 9 februari 2014

Min tolkning av en gammal klocka!


 Hejsan :) Oj vad spännande och roligt när man kan utmana sig själv. Jag har sett flera scrappare som kan göra så fina alter att jag själv har börjat våga göra mera olika saker. Nu blev det äntligen en klocka. Jag har gjort den helt själv och använt inspiration från en bild ni hittar längst ner. 

Klockan jag gjort är då definitivt det högsta alter jag gjort och mäter hela 34 cm hög. Den är 10 cm vid och 6 cm bred.  



Just denna första klocka körde jag med säkra färger i brunt och turkos som jag tycker alltid fungerar bra ihop. 


Jag ville inte bara göra en klocka som står där, utan även har någon funktion. Så jag gjorde klockan delbar med en ask i själva klockhuvudet. Vilket är bra om man ska ge bort någonting eller kanske förvara något hemligt. Själva asken är 9,5 cm bred och ca 8 cm hög. 


De här snirklade silver klistermärkena ni ser här har jag haft i flera år, men inte riktigt vetat vad jag ska ha dom till. Tur jag har några kvar till nästa klocka. 


Tyvärr bleknade färgerna inuti klockan då jag täckte sidorna med OH-papper. Men man ser ändå ganska bra. På bakre väggen satte jag några utstansade kugghjul i svart och brunt. 

Jag klippte ut två smala svarta remsor med mönstersax för att få det att se ut som svarta kedjor. Sen trillade jag två bitar brunt cardstock till pendlar längst ner. Dom hängde jag mitt i klockan från taket. 


  
Här ser ni botten av klockan. 


Här ser ni baksidan av min klocka och även bilden här nere som jag använde som inspirationsbild. Jag har fler inspirationsbilder på andra klockor som jag förhoppningsvis ska göra snart. 


Material jag använt:
- Cardstock i vitt, brunt, svart, grönt och beige
- Mönstrat papper 
- Blad stans från Martha Stewart
- Mönster sax från Dollar Store
- Siffror klistermärken
- Swirls klistermärken i guld från Bodens Bokhandel
- Overhead papper 1 A4 ark
- Retro blomma stans från Ek Success storlek 2,5 och 1,5 cm
- Kaffefilter till rosor
- Akrylat färg till rosorna
- Distress Ink Walnut Stain
- Kugghjul dies från Tim Holtz 
- Blomma Rinestones i silver från Panduro

Kram Anneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...